15 Mart 2012 Perşembe

trend: Küt burun

2012-2013 kışı trendleri için geride bıraktığımız moda haftalarının podyumlarını incelemeye devam edelim. Önceliği burun meselesine verdim çünkü ayakkabı modasının özü kalıptır. Ayakkabı tasarlanırken renkleri, boncuğu, düğmesi, bağcığı, cap-toedur, mokasendir derinin bölümlenmesi gibi tasarımsal kararlar hep kalıbın seçiminden sonra alınır. Bu sebeple ayakkabı modasını takip ederken de renkleri, modelleri bir kenara koyup önce bir kalıba bakmak gerekir.

Kalıbın önemini kavradığımıza göre incelemeye geçebiliriz. Yuvarlak burunların azalarak bittiğini, sivri ve küt burunların ise yükselişe geçtiğini daha önceki postta paylaşmıştım. Sivri burunlara da şöyle bir baktığımıza göre şimdi küt burun olayına bir göz atabiliriz. Öncelikle uyarayım ciddi sayıda koleksiyonda bu tarz modeller mevcut, benim gibi ilk bakışta sevmemiş de olsanız gider alırsınız, lafınızı yutarsınız mazallah; o yüzden büyük konuşmayın.
Sizleri korkutmamak için en soft modellerle başladım. Yuvarlaktan öte kütten beri bu ayakkabılar oldukça klas ve giyilebilir gözüküyor. Özellikle Erdem'in tüvit klasik gövdeli ama modern mimari topuklu şeker renklerindeki ayakkabısını gerçekten çok sevdim. 

Eğer yukarıdaki ayakkabıları sevdiyseniz küt burun olayını biraz öteye taşıyabiliriz. Platformlarla bütünleşen, duvara toslamış gibi görünen bu ayakkabılar önceki seriden bir miktar daha iddialı ve tasarımları da hiç fena değil. Dior'un süet ayakkabıları bana balerin ayakkabılarını hatırlattı ve bu sebeple de kalbimi kazandı.
Küt burun olayına ısındıysanız, yukarıda gördüğünüz sezonun en teatral ve iddialı tasarımlarını da sevebilirsiniz demektir. İster Miu Miu gibi 70'ler tadında retro bir görünüm, ister Proenza Schouler gibi 80'ler punkı ya da Marc Jacobs'la 1800'lere bir yolculuk yapabilirsiniz. Dediğim gibi tarz konusunda seçenek bol ama küt burun bir ayakkabı önümüzdeki kışın olmazsa olmazlarından gibi gözüküyor.

2 yorum:

  1. Puccileri sevdim:) Sanırım o noktadan ileri gidemedim bu kadar keskin çizgiler beni rahatsız ediyor o nedenle uzak durmayı tercih ediyorum diyelim ama asla asla demiyorumn:)


    begumyagci.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Beni de başta rahatsız etti ama moda böyle bir şey, bir yerden sonra insanın gözü alışıyor, hatta sahip olmak istiyor:)

    YanıtlaSil