11 Mart 2012 Pazar

dosya: lastik pabuçlar

Spor ayakkabı konusunu açtık, şimdi kapatmak olmaz. Spor ayakkabı diyorum ama lastik pabuç daha doğru bir tabir sanki; yiyorsa Isabel Marantlarla spor yapın bakalım. Neyse, bu ayakkabılarla spor yapmayacağımıza karar verdiğimize göre insanlar nasıl kullanmış, biz nasıl kullanırız sorularına cevap arayalım.
Yılın hiti, spor ayakkabı konusunu gündeme taşıyan ayakkabılar, Isabel Marantlarla başlayalım. Miranda Kerr'in bu modadaki yeri büyük, deri taytı ve erkek kesim hırkası ile tamamladığı ayakkabılardan oluşan kombini modelin popüleritesinde ciddi önem taşıyor. Fotoğraflardan da anlaşılacağı üzere bu ve bu tarz "chunky" spor ayakkabıların en iyi eşlikçisi taytlar, skinny pantolonlar ve jean tayt kombosu jeggingler. Üzerine de kalın, bol örgü kazaklar ve parka gibi spor kesim montlarla kış için sıcacık ve rahat kombinler yaratılabilir.

2010 yılında Dubai'den indirim döneminde 20TL gibi bir fiyata alıp iki yıl içinde paralarcasına giyip yakın bir zamanda da ikincisini edindiğim Keds ayakkabılarda sıra. 90'larda bol bol giydiğimiz bu lastik ayakkabılar son 2-3 senedir ciddi bir geri dönüş yaşıyor. Elbisenin, eteğin, şortun, pantolonun altına ister çorapla ister çorapsız giyebileceğiniz Keds ayakkabılar, kapıdan çıkarken ayakkabı seçememek gibi bir sıkıntınız varsa derdinize derman olacaktır. Yazın benim gibi sandalet tarzı açık ayakkabılar giymeyi sevmiyorsanız babet yerine kullanılabilecek en iyi alternatif olduğunu da belirteyim. Uygun fiyatıyla da gözüme giren bu ayakkabıları indirimde çok ucuza bulursanız üçer beşer alın ve hatta bana da haber edin.

Supergalar, Keds'den biraz daha pahalıcana ama aynı stayla ayakkabılar. Ünlülerin ve ünlülerin çocuklarının ayağında sık sık gördüğüm bu Superga ayakkabıların olayını tam kavrayamadım açıkçası ama bir popülerliktir gidiyor. Bir Superga alacağıma gider iki Keds alırım daha iyi. Ama yine ekleyeyim, olur da çok ucuza görürseniz, şöyle aşağıya bir not düşüverin.

Tabi ki lastik pabuç dosyası yapıp eski dostum Converse Chuck Taylorları eklemezsem ayıp olurdu. Ayakkabı bütçenizin bir kısmını renk renk desen desen Chuck Taylorlara ayırıyorsanız zaten bu ayakkabıların bir insanın hayatındaki öneminin farkındasınızdır. Ama ben yine de hatırlatayım: Converse candır. Converse giyme tüyolarına ihtiyacı olan bir insanevladı kaldı mı bilemiyorum ama eğer onaltı yaşından büyükseniz lütfen buzlar prensesi Kristen Stewart gibi önemli davetlerde şık elbisenin altına Converse giyip ben asi oldum diye ortalıkta dolaşmayın. Asi olmanın binbir türlü yolu var, bu yavan yolu seçmeyin plz.

Lastik ayakkabılardan şimdilik bu kadar. Nike, Adidas, Reebok gibi spor marka devlerine değinemedim bile ama sonra onlara da şöyle bir bakarız. Ama bugün şunu anladım: spor ayakkabı ayrı, kocaman bir dünya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder