8 Nisan 2012 Pazar

Shoeshine'dan kış sezonunun en iyileri

Style.com'un sonbahar-kış 2012 için seçtiği en iyi on ayakkabıyı burada incelemiştik. Şimdi ise sıra benim favorilerimde.

10. John Galliano'nun petrol mavisi botları herhangi bir güncel ayakkabı trendini yansıtmıyor. Hatta fazlaca geçen sezon havası var. Yine de kalıbı, rengi ve incecik topuğuyla beğenimi kazandı.
9. Fendi'nin turuncu dokunuşlu botlarından anlayacağınız üzere bu kış da turuncu hayatımızda olacak. Lastik ve tay tüyünün beraber kullanıldığı bu ayakkabılar listemin dokuzuncu sırasında.
8. Chanel kadınının klasını, burjuva havasını çok sevsem de Chanel ayakkabılarının kalıbını genelde oldukça kaba buluyorum. Ama bu inci aksesuarlı siyah rugan ayakkabıların kalıbı ve modeli harika, ayrıca buram buram Chanel kokuyor.
7. Western sezonun öne çıkan trendlerinden. Bu "kovboy" desenli Isabel Marant botlar da uzun zamandır içimde tutuşan kovboy çizmesi isteğini körükledi.
6. Bir diğer turuncular etkisindeki model olan Nicholas Kirkwood'un dalgalı ayakkabıları kışın sıkıcılığından oldukça uzak.

5. Daha önce de incelediğim, sezonun oldukça teatral modellerinden biri olan bu Louis Vuitton ayakkabılar sıcak renkleri ve "minik" mücevherleriyle kalbimi kazandı.
4. Sporun bu tarz yorumlanmasına gerçekten bayılıyorum. Neon dokunuşlar ve neredeyse fütürist denebilecek tarzıyla Jil Sander ayakkabılar dördüncü sırada.
3. Pierre Hardy ayakkabıların tarzı bir önceki Jil Sander'le aynı klasmanda. Ama sonbahar-kış sezonuna uygun renkleri ve modeliyle bu ayakkabılar bir adım öne çıkıyor.
2. Kış denince benim aradığım sıcacık, ayağı saran, yumuşacık botlar oluyor. İki sezon önce Burberry'nin şu botlarında bulduğum bu hissi bu sezon da Tabitha Simmons'ta buldum.
1. Yaratıcılık, zerafet, teknoloji, estetik... Hepsini bir potada eritince bu tarz bir ayakkabı çıkıyor ortaya demek ki. Topuk kısmı PVC, yüzü ise yanar döner renklerde yılan derisi olan bu Yves Saint Laurent imzalı ayakkabıların her detayına bayıldım. Bunca detaya rağmen kalabalık gözükmekten uzak bu ayakkabıları pek çok farklı kombinle hayal edebiliyorum.

Style.com'un listesiyle benim listemde marka olarak örtüşen ayakkabılar var ama model olarak farklı şeyler düşünüyoruz sanırım. Kimin daha doğru bir tespit yaptığını ise zaman gösterecek : ) 
(dipnot: Örneğin geçtiğimiz yıl style.com'un bir numaraya koyduğu Balenciaga ayakkabılar bir kaç editorial dışında pek rağbet görmedi)

1 yorum:

  1. 3,4 ve 6ya ölürüm :D jil sander ayakkabıları defilede gördüğüm an beğenmiştim daha.. bu tür sivri burunu çok beğenmiş olucağım ki pierre hardy'ninkine de bayıldım. kirkwood'un ayakkabısı fazlasıyla mimarik, çok güzel ya :)

    YanıtlaSil