25 Ocak 2012 Çarşamba

Paris Couture 2012 ayakkabıları

Haute couture denince akla gelen ince işçilik, pahalı malzemeler,abartılı silüetler gibi tüm aradıklarımı buldum ben şimdilik Paris Couture podyumlarında. Özellikle Ricardo Tisci'nin Givenchy'si yine gözlerimi kamaştırdı. Ayakkabı departmanına gelirsek de görüntü aynı, birbirinden alımlı ve iddialı tasarımlar...

Heyecanımı ilk kabartan kare Vogue'un yayınladığı bu Atelier Versace tasarımı ayakkabılar oldu. Gittikçe sayıları artan beyaz ve gelin ayakkabısı gibi durmayan bu modellere, özellikle ilginç ön paneliyle sandalet modeline, bayıldım.

Christian Dior'a geçersek hafif bir sıkıcılık durumu var. Ama Galliano'suz Dior'un ürünleri olduğu için çok şaşırdığımı söyleyemeyeceğim. Buna rağmen sade-ayakkabı-sever ünlüler bu ayakkabıları atlamayacaktır.

Armani Privé de çizgilerini sade tutmuş. Ama buna rağmen malzeme kullanımı ve detaylardaki hoşluklarla çok iyi tasarımlara imza atmışlar. Gittikçe hayatımıza dönen sivri burun modasının en masumane ve hoş çizgisi budur diye düşünüyorum. Bundan daha sivri burunlu modeller gelmesin plz.


Giambattista Valli couture kıyafetlere yakışacak türden sade ve klas ayakkabılar çıkarmış. Özellikle soldaki siyah model tam ömürlük bir parça. Biyelerle bezenmiş dore sandalet ise daha spor gözükmesine rağmen hala oldukça kullanışlı bir model. Topuk konusunda da fazla yüksekler çıkmaması yerinde olmuş.

Givenchy ah Givenchy... Yine bu ayakkabılar benim olsun bir milyon borcum olsun tadında ayakkabılar hazırlamışlar. Bu ne detaydır, bu ne işçiliktir. İnce ince bakın diye de büyük büyük koydum resimleri. Derinin, metalin, zımbaların, boncukların kusursuz birleşimi, Ricardo Tisci harikası. Ayakkabı tasarımlarını da o mu yapıyor bilemiyorum ama kim yapıyorsa elcağızlarından öpmek istiyorum. Ayakkabı böyle tasarlanır...
 Şimdilik bu kadar diyelim. Şovlar gerçekleştikçe bir Vol 2 çıkar diye düşünüyorum...

2 yorum:

  1. givenchy döktürmüş! ben johm galliano'suz dior'a eskisi kadar hayran olamıyorum ama psikolojik de olabilir tabi.. atelier versace de dediğin gibi gelin ayakkabısına dönüşmemiş beyazların tasarımı çok hoş olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Ah Givenchy (içimi çekmeden duramadım yine:)) çok güzel gerçekten... Dior konusunda da seninki kesinlikle psikolojik değil, gerçekten bozdu!

    YanıtlaSil